השפעת סגר על העסקים ועל האנשים
סגר אחד אינו דומה לאף אחר. בראשון אנשים היו בהלם, העסקים, שעד אז היו עובדים בצורה פרונטלית היו סגורים וניסו דרך רשתות חברתיות וקבוצות וואטסספ למסור ללקוחות שהם עוברים לעבוד במתכונת המשלוחים. אצל חלקם זה עבד ואצל אחרים פחות. אנשים העדיפו לקנות דווקא מוצרים בסיסיים ביותר. תורים לסופרים היו מטורפים, מלאים אזלו במהירות.
כאשר סגר שני הגיע, הדברים כבר השתנו. רב בעלי עסקים הפנימו שלמצב הזה אין תאריך סיום והוא עלול להימשך כמה חודשים טובים לכן הם השקיעו בהקמת אתרים, בשירותי מחשוב ענן ואבטחת מידע. גם האנשים כבר היו יותר רגועים. שלא תבינו נכון, זה לא אומר שכולם היו מרוצים מהמצב אבל רובם ניסו לנצל את הזמן לשיפוצים ועיצובים. חלקם רצו רק לחד וחלקם נכנסו לתהליך כללי. מה שבמיוחד היה בולט, שכל מי שיש ברשותו גינה או מרפסת ניסו לארגן ולסדר אותה כך שיהיה מקום בילוי נחמד מחוץ לבית. חלקם ארגנו שטחי משחק לילדים, שמו דשא סינטטי אם לא היה רכשו נדנדה לגינה. לא שכחו גם על בני הנוער, המוצרים כמו שולחנות טניס, אביזרי כושר היו נחטפים במהירות. חברות שליחויות היו עמוסות, אתרי מכירות מסוימים קרסו. אבל אנשים היו עסוקים: למדו דברים חדשים, העלו רעיונות, עיצבו, שיפצו ומה לא.
אחרי כמעט שנה בתוך המערכה הלא פשוטה והתמודדות יום יומית עם המגפה מגיע סגר שלישי. כל העסקים כבר מתורגלים, ישנן המון חברות שליחויות שנפתחו וגם אלו שהיו כבר תוגברו כך שמשלוחים מגיעים כמעט ללא בעיות. אבל מה קורה עם לקוחות? לרובם כבר אין רעיונות ו משרדים ננטשים ויותר ויותר עסקים וארגונים ממשיכים לעבוד במתכונת מקוונת. העובדים מהבית כבר שדרגו וארגנו לעצמם מקום עבודה קבוע ונוח לעבודה בביתם, (היה מספיק זמן לזה), כך שבעצם, זה הפך להיות סוג של "שגרה". האם השיטה המקוונת תישאר גם אחרי שמגפה תחלוף? זאת שאלת השאלות, אבל מה שבטוח שרב בעלי העסקים אכן יקפידו על עדכונים ותחזוקה שותפת של מערכות החיוניות לצורכי עבודה מהבית.
ברור, שהעסקים שהקימו אתרים ימשיכו לתפעל ולקבם אותם, הרי זה נכס לכל דבר שיכול לעבוד נהדר גם במקביל לפורמט הפרונטלי. עוד דבר, שכנראה יקרה עם תום המגפה, שה"סטוריס" ו"פידים" של רשתות חברתיות יהיו פחות עמוסות ברעיונות לעיצוב ושדרוג הבית אלא יותר בתמונות ממקומות בילוי, טיולים, חופשות ונופים.